lördag 1 februari 2014

Glimtar från huset

Det är ju nu drygt 4 månader sedan vi flyttade in i huset. Hittills har ni ju bara fått se en liten skymt utifrån och på lite bygg-/flyttstök. Men många delar har vi ju faktiskt fått ganska färdiga också. Vi har fortfarande inga gardiner uppe och endast ett fåtal tavlor. Men nu tänkte jag att ni ska få se några få av mina favoritvrår i huset.

Först ut är vardagsrummet. Det fick vi i ordning ganska bra rätt snabbt. Här har vi soffhörnan och vår nya, fantastiskt sköna fåtölj. Där sitter jag precis i denna stund. :-) På golvet mellan soffan och fåtöljen står min korg med pågående projekt. Från soffa och fåtölj har man utsikt ut mot verandan och trädgården. Längst till höger i bilden kan man ana kanten på vår kamin. Men den får ni se mer av en annan gång.
Sedan är det mitt kontor. När vi planerade för flytten hit föreslog maken att jag skulle ha två skrivbord i mitt kontor. Ett där jag kan sitta och jobba med datorn och ett större bord där jag kan ha pyssel, så att jag inte behöver plocka bort det varje gång jag pysslat klart. Det var alltså maken som föreslog det. Behöver jag berätta att jag gift mig med en underbar man?? :-) Sagt och gjort… Här är mitt pysselbord. Här har jag tillbringat några timmar idag. Mer om resultatet en annan gång. På bordet syns en hög med mina julklappsböcker, ska berätta mer om dem också en annan gång!
Och så arbetsplatsen för datorn med utsikt mot den delvis inglasade verandan och trädgården. Till vänster i bild syns delar av garderobsväggen där jag har fyllt en och en halv garderob med pysselmaterial.
Sen har jag också några bokhyllor i rummet också, men den delen av rummet törs jag inte visa upp än. ;-)

Mer än så blir det inte idag, men den som väntar på något gott...

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint!
/P