måndag 3 februari 2014

FO: Stickad projektväska

 Som en del av "Operation restgarn" har jag stickat en projektväska. Mönstret kommer från Ett år med stickning av Debbie Bliss, men jag har anpassat det till att passa handtagen.
Väskan är stickad helt av restgarner med stickor 4,5. Handtagen köpte jag på loppis för ett tag sen. Det satt en urful väska på handtagen, så den slängde jag och behöll handtagen. 20 kronor tror jag att jag betalade.
Innertyget är ett gammalt lakan. Jag undrar om det kan vara så att jag har fått det av mamma och pappa någon gång…? Väskan rymmer ett halvstort projekt.
Eftersom det var färgbyte vartannat varv blev det en hel del trådstumpar över efteråt… Men jag har ju lärt mig av Fiff att de kan vara bra att ha som stoppning, så de ligger nu sparade i en glasburk. :-)

2 kommentarer:

Hedvig sa...

Oj vilken charmig väska!

Systeryster och jag .... sa...

en sådan kanske jag skulle pröva på