lördag 28 december 2013

FO: Julklappsbyxor till O

Jag och syrran hade bestämt att vi skulle ge varandras döttrar något som vi själva hade tillverkat i julklapp. Det var en kul utmaning tycker jag!

För många år sedan så lät jag och syrran trycka upp t-shirts till oss och våra kusiner som en rolig grej en jul. Eftersom den tröjan är för liten sedan många år tillbaka så bestämde jag mig för att göra något av den. 

 Först hade jag tänkt mig en klänning, men på Tuvas 2-års dag visade det sig att syrran hade tänkt samma sak… Så då fick jag tänka om och istället blev det ett par byxor.
Det var nog när jag såg Kattfonds-rumpan på Fiffs blogg som jag fick idén (eller stal idén, beroende på hur man ser det ;-) ).

Jag hade inget mönster utan måttade helt enkelt utifrån ett par byxor som Tuva har (O är 10 månader yngre) och chansade på att det skulle gå vägen.
De är tighta på O som ni ser, men det var ju lite tanken också. :-)

1 kommentar:

Fiff sa...

Vad roligt att du blev inspirerad! Tycker de ser supersnygga ut!