söndag 5 maj 2013

Veckans dåliga samvete 8 - jogging efter

Den här veckan misslyckades jag totalt med mitt uppdrag. Förra vecka var jag förkyld, så jag hade fortfarande kvar snuva och nästäppa när den här veckan började. Sedan åkte jag på ytterligare en förkylning... Så jag har haft ont i halsen, varit rosslig och trött mest hela veckan.
Så det har inte blivit någon jogging alls. När jag har blivit helt frisk och fått tillbaka orken ska jag försöka fundera på hur jag ska komma igång med att röra på mig igen, men just nu orkar jag inte.

Vi har haft en riktigt trött vecka hela familjen. Förkylningar och kortisonsprutan jag fick i måndags har inte direkt hjälpt till... Därför har jag tagit beslut att ta en liten paus med "Veckans dåliga samvete". Vi får se om det blir en paus på en vecka eller fler... Vi ses!

5 kommentarer:

marremorr sa...

Tråkigt att höra att du blev sjuk igen.. Hoppas verkligen förkylningen och smärtan i handleden flyger sin kos fortare än kvickt! Själv tog jag mod till mig och öppnade "Skickat"korgen på mailen... Där var 811 mail som nu endast är 10 stycken. Såå tacksam!! Krya på dig, kära du!!

Helena Högberg sa...

Oh, vad glad jag blir! Jag måste också ta paus från dåliga samvetet! Den här veckan har jag, om möjligt, ÄNNU stressigare än förra veckan!Vad sägs om uppehåll i maj, och sedan köra för fullt i juni? :)

Helena Högberg sa...

Jag kom på att min förra kommentar blev knasig..."glad" när du är krasslig och har ont i handleden, och jag bara har "fullt upp". Så blir det när man skriver först och tänker lite senare.
Det konstiga med kortison är att det verkar hjälpa ibland och ibland inte alls. Min syster hade problem med foten, en gammal skada, och för henne var det väldigt varierande om det hjälpte eller inte. Hon fick en spruta med jämna mellanrum då. Hoppas att ditt onda ger med sig och att du kryar på dig.

Anonym sa...

Åh, vad trist! Men du gör helt rätt i att vänta med motionen. Krya på dig, snabbt!

Hedvig sa...

Är man förkyld får man ha en paus tycker jag! Krya på dig!