onsdag 17 april 2013

FO - Etui för stickor och virknålar

Den här terminen är vi ett gäng som har startat en studiecirkel där vi träffas och gör valfritt pyssel. Jag har valt att sitta och sy under de två gånger vi har träffats och idag blev jag färdig. Jag berättade tidigare om mina planer att sy en förvaring till mina stickor och virknålar och så här blev den!



Jag hade först tänkt ha med rundstickorna i förvaringen, men jag fick inse att jag inte hade tänkt riktigt rätt, så jag fick skippa det. Jag får väl sy en egen förvaring till dem istället. Men jag är nöjd ändå! Det är skönt att ha det samlat på en plats. :-)
Beskrivningen till etuit hittade jag här!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Riktigt tjusigt! Bra jobbat!!

Eva sa...

Vilket fint!
Jag har bra förvaring för raka stickor (bl.a. en plåtburk som innehållit whiskyflaska! Hittad i grovsoprum:D) men har tänkt sy till rundstickorna. Om inte annat så för att hålla dem "utrullade".
Tack för "spark i baken"!