måndag 11 mars 2013

Veckans dåliga samvete 1 - skrivbordet före

Ja, då var det dags att starta igång utmaningen Veckans dåliga samvete! Vad det innebär kan du läsa mer om här.

Det första dåliga samvete jag ska ta itu med är mitt skrivbord!
För 11 månader sedan fick dottern Tuva flytta ut från vårt sovrum till ett eget rum och i samma veva flyttade vi in ett skrivbord där det var tänkt att jag skulle kunna sitta vid datorn och dessutom ha som pysselbord. Tyvärr har jag inte riktigt tagit mig i kragen och fixar klart skrivbordet sedan dess. Största delen av tiden har det varit så belamrat med saker att jag knappt har kunnat rymma datorn. Så på den här bilden är det ovanligt "städat". Ehrm...


Mitt mål är att röja undan på bordsytan så att jag lätt kan flytta undan datorn om jag vill använda ytan till något platskrävande pyssel. Dessutom vill jag få ordning i brevkorgarna till höger så att jag kan utnyttja det utrymmet istället för att lämpa av alla grejer på skrivbordet.
Hyllan som skymtar ovanför skrivbordet och lådorna under skrivbordet får jag ta itu med någon annan vecka. Bättre att ta små områden som blir avklarade än att jag tar på mig alldeles för mycket. :-)

Är det någon fler som har ett dåligt samvete som ni vill ta itu med? Skriv om det i kommentaren här nedanför, så stämmer vi av i slutet av veckan hur det har gått för oss! Lycka till!

4 kommentarer:

Helena Högberg sa...

Mitt bidrag till utmaningen den här veckan blir fixande och uppsättande av gamla kornisher som ligger i vägen :)

Hedvig sa...

Oj, jag har så många dåliga samveten så jag skulle kunna hålla på ett år.. Men ett dåligt samvete jag har är att jag så sällan hinner kommentera på alla underbara bloggar jag läser nuförtiden, så det dåliga samvetet tar jag tag i nu! :)

Emma sa...

Mitt bidrag blir att, med hjälp av dig (annars går det inte), göra ett försök till att sy fast kantbandet på tröjan! Jag vill ju kunna använda den!!

Helena Högberg sa...

Mitt nya "dåliga samvete" blir enkelt, sprättning, tvättning och strykning av ett gammalt påslakan :)