söndag 10 mars 2013

Halskrage till busfröt

En halskrage till vårt lilla busfrö har blivit stickad. Jag tycker att det ser så öppet ut, framför allt bakom nacken, när hon har sin vinteroverall på sig. Så jag plockade fram ett av de nystan som hon brukar hämta från min garngömma och stickade en halskrage av det. 


Mönster: Från boken "Stickat från topp till tå", men jag skippade att göra den så lång att man måste dubbelvika den. Jag tycker att det räcker med en enkel krage.
Garn: Symfoni från Garntjänst, färg 44
Stickor: Strumpstickor, storlek 4

Busfröt
"Var är lampan?" "DÄ!"

Men det är alltid problem att försöka fota med ett busfrö som fotomodell... Det är så mycket spring i benen och kryp i kroppen så man kan ju inte vara stilla! Vilket ofta resulterar i suddiga bilder, där man ibland t.o.m. helt och hållet missar motivet. Om man inte har tur och lyckas bra med sina knep så ser de flesta bilder ut så här. :-)

1 kommentar:

marremorr sa...

Ett så sött litet busfrö! Halskragen blev jättefin! Lite nättare också, när den inte är dubbelvikt. Snyggt mönster!