söndag 1 juli 2012

Det där med att ta itu med saker och ting...

Jag har börjat försöka få ordning på min pysselhörna och förvaringen av alla pysselrelaterade saker. I en förvaringslåda under sängen har jag haft en salig blandning av tyger, kasserade kläder som man kan sy nåt kul av, kläder som ska lagas eller sys om och lite annat smått och gott. Nu har jag tömt lådan och gått igenom innehållet. 
Ehrm... Högen med kläder som ska lagas eller sys om har växt sig ganska stor... Det har en tendens att bara fyllas på och inte faktiskt fixas något. Jag har nu räknat till 5 par jeans och ytterligare ett gäng byxor av annat material och några överdelar.


Det kanske är dags att jag tar mig i kragen och faktiskt gör något åt det hela??? Jag tänkte att om jag skriver om det här kanske jag känner lite mer press och faktiskt gör något åt det... Man kan ju alltid hoppas i alla fall!
Jag återkommer om hur det framskrider med min pysselhörna.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Ibland hjälper det faktiskt att skriva om sina högar och UFOn, det är som att stoltheten kräver lite action sedan! :-)
Lycka till!

Anonym sa...

Åh, jag känner igen mig allt för väl!!! Rensade bland byxor i min garderob nyligt och gjorde mig av med sådant som är på tok för stort! Sånt man inte vill kunna passa i någon gång framöver... ;) Och när det gäller grejer som ska lagas... Vi får se om mitt blir lagat någonsin! ;) Har ingen bra plats så jag hittar det lite här och där... ;)