fredag 4 maj 2012

A month of craft photos #4 – Inspiration outdoors

Jag väljer att tolka dagens fotouppdrag på ett lite annorlunda sätt. När jag funderade på vad som ger mig inspiration utomhus så tänkte jag självklart på all vacker natur: blommor, blad, träd, osv. Men sen funderade jag vidare. Just nu när det går lite trögt med handarbetandet på grund av brist på ork så får jag egentligen inspiration av allt som ger mig energi!

Den här lilla stranden ligger 250 meter från vår lägenhet. Det är bara att ta stigen genom skogen för att komma dit. Än så länge ligger isen kvar på sjön, färgerna är rätt tråkiga och det är snö runtomkring. Men jag tror att det inte behöver dröja så länge innan det har torkat upp så pass att man kan sitta här på ett liggunderlag och njuta någon varm och solig dag. Kanske med en stickning eller en bok i handen? Att tänka på den situationen ger mig energi och inspiration till att handarbeta. Om bara Tuva somnar någon gång ikväll tänkte jag plocka fram och jobba på Knut lite grann.



2 kommentarer:

Maria sa...

Vad tråkigt att höra att ni inte har fått grönt gräs än men det är en fin strand ni har. Var bor du?

Helena Högberg sa...

Det har varit mycket dåligt med handarbetandet för min del också på sistone. Ibland räcker inte tiden till, och får man en liten stund över är man kanske för trött att sätta igång. Ikväll letade jag i alla fall fram garn till ett "projekt", men sedan kom jag inte längre.