tisdag 1 maj 2012

11 frågor

Jag har fått en utmaning från Hedvig. Jag ska besvara 11 frågor och sedan hitta på elva nya frågor att ställa till elva personer.


1. Gräver du i smöret?
Absolut inte! Smöret ska vara slätt och fint. Om andra gräver i smöret försöker jag alltid ordna till så att det blir fint igen. Tack och lov använder jag och maken (grävare) olika smörsorter. ;-)

2. Vad gäller toapapper: är du en vikare eller skrynklare?
Definitivt vikare!

3. Hund eller katt?
Katt! Jag saknar fortfarande Alice – familjens katt som fick flytta till katthimlen för några år sedan.

Alice

4. Vilken person som du aldrig träffat skulle du vilja träffa?
Jag har flera kompisar i mer södra delar av Sverige som har fått barn de senaste åren, alla dessa söta små barn vill jag få chans att träffa! Förhoppningsvis ska vi hinna träffa ett gäng av dem i sommar! :-)

5. Vad skulle du säga till mig (Hedvig) om du stötte på mig?
Oj... Hm, antagligen något om att det är kul att träffas och sen skulle jag nog be dig att lära mig hur du stickar mönsterstickning i flera färger så att det blir så jämnt och snyggt.

6. Vad stod det i ditt senaste sms? (ok, man får censurera...)
Oj... det var ett långt ett (jag och syrran har långa konversationer via sms varje dag)... Jag sammanfattar det lite tror jag. Vi har sovit gott, men kl 7 tyckte Tuva att det var morgon. Nu har hon somnat om & jag äter frukost i lugn och ro och ska sen passa på att handla. Idag ska Tuva dyka (!!) på babysimmet. En förälder föreslog att vi skulle ta med plakat & passa på att demonstrera. Typ "Höj barnbidraget!", "Mer föräldradagar!" osv. :-)

7. Om du skulle få anlägga en ny kroppsdel av något slag, vad skulle det vara? (Personligen skulle jag vilja ha svans...)
Då skulle jag nog vilja ha en extra hand/arm. Det känns ofta som att jag har en för lite... Speciellt sedan Tuva kom och man ofta har en arm upptagen med att hålla i henne.

8. Vad är det roligaste du stickat/virkat/sytt osv?
Ojdå... Roligaste... Den var klurig. Min balklänning som jag sydde (med hjälp) under sista året på gymnasiet var rolig att sy, speciellt med tanke på att jag gjorde det tillsammans med en kompis. Vi hade roligt ihop. Det var extra roligt att gå på bal med den klänningen, när jag visste att jag hade gjort jobbet själv.

9. Favoritfärg?
Det varierar nog. Lite beroende på sammanhanget. Men grönt står sig alltid starkt!

10. Kjol eller byxor?
Jag använder mest byxor för att det är praktiskt, men tycker att det är roligt att ha kjol på sig. Det är bara så svårt att hitta några vettiga, praktiska vardagskjolar!

11. Ojojoj, nu börjar det bli svårt att komma på något... Ris, pasta eller potatis?
Pasta! Mums! 


Jag tar och utmanar Gella, Fiff, Emma, syrran, Hanna, Lina, Cecilia, Madeleine, Alexandra, Maria och fröken C!

De 11 frågorna är:
1. Om du fick resa precis vart du ville i världen, vart skulle du åka då?
2. Vilken egenskap hos dig själv är du mest stolt över?
3. Vad är ditt favorituttryck?
4. Cola eller Fanta?
5. Vad är din favoritsovställning?
6. Vilken blogg tycker du allra bäst om att läsa?
7. Har du något speciell talang som kanske inte så många känner till?
8. Favoritdag i veckan och varför?
9. Vem ringde du till senast?
10. Morgonpigg eller morgontrött?
11. Ungefär hur många sms/mms skickar du en vanlig vecka?

7 kommentarer:

Yarn-Madness sa...

Oh, skoj värre! ^.^

Emmas dagar sa...

Oh, tack! Jag ska fundera och ta itu med frågorna snart :-)

Maria sa...

Tack så mycket! Jag hade fullt upp att svara på frågor så jag missade att tacka :). Ha en fin första maj!

Anonym sa...

Intressant att läsa dina svar!! :) Ska se vad jag kan klura ihop som svar...

Cecilia sa...

Tack för utmaningen!
Det har börjat surra i skallen av både svar och nya frågor....men det får bli imorgon!

Alexandra sa...

Hahaha, okej - Ja, jag antar väl utmaningen då =)
Kan behöva en utmaning av ngt slag & vad är då bättre än att utmanas i en utmaning ;)
Kommer på bloggen de närmsta dagarna!
Tack! Kram Alexandra

Hedvig sa...

Kul att läsa dina svar! :)