fredag 2 mars 2012

Mars-UFO: Torgvantar

Mitt februari-UFO är inte på långa vägar klart. Jag ska visa någon dag snart hur långt jag har kommit. Men så länge får ni se vad jag har valt till mars-UFO.

Den här gången är jag smartare och väljer ett projekt som kommer gå snabbare att göra klart. Då borde jag ju hinna få lite tid över till att jobba vidare med koftan. Det blir därför de här torgvantarna som jag började provsticka/-virka åt Emlou i februari 2011.

Dubbla torgvantar
Som jag skrev tidigare var jag osäker på hur jag skulle göra med dem eftersom jag hade insett att torgvantar inte riktigt är min grej. Men då påpekade Gella att sådana är bra när man har barn och är ute. Då kanske man behöver rätta till nåt eller peta av någon annan anledning och då kan det vara smidigt att slippa ta av sig vantarna helt. Det har hon ju rätt i. Sen är det ju smidigt när man har iPhone också! :-)

Så nu satsar jag på att få dessa färdiga och så får vi se hur mycket jag använder dem. Vem vet - de kanske blir min nya favorit?

Det som är kvar att göra är den ena yttre vanten och sedan fästa trådar och sy fast knappar. Okej, då kör vi!

2 kommentarer:

Hedvig sa...

Snygga färger du valt på dina! Har dock också insett att torgvantar inte är min grej. Jag fryser om fingrarna ändå...

Anonym sa...

Hejja, hejja!! :)