måndag 14 november 2011

WIP nr 1 och 2

Till vårt nya vardagsrum har vi köpt nya möbler, bl.a. en ny soffa. När vi funderade på hur vi skulle möblera i lägenheten och var vi skulle ställa alla grejer föreslog maken att jag skulle ha en liten pysselhörna i soffan. Vi har tidigare haft en stor, svart korg som förvaring i badrummet och nu när den inte behövdes där längre tyckte maken att jag kunde ha den som projektförvaring i min pysselhörna! Det är ju perfekt! Där ryms flera projekt samtidigt, så det är bara för mig att öppna locket och välja vad jag är sugen på att göra – mycket smidigare än tidigare! Dessutom har jag fått min egen pysselbelysning i hörnet så att jag ser vad jag gör. :-)
Mitt pysselhörn
Några av mina pågående projekt i sina påsar...
Än så länge har jag inte hunnit packa upp alla mina påbörjade projekt, men de dyker upp allt eftersom. Jag kände att jag börjar nästan ha lite dålig koll på vad jag faktiskt har på gång, så nu när jag packar upp tänkte jag ta tag i saken och gå igenom vad som behöver göras på de olika projekten också. Just nu har jag framför allt två projekt som är pågående på riktigt (WIP = Work in progress). Så jag tänkte uppdatera er på hur långt jag har hunnit på dem.

WIP nr 1: Knoddens nya kläder
Babysetet som jag stickar på till Knodden är nästan färdigt. På tröjan ska jag bara sy dit 6 knappar. På byxorna ska jag sticka en resårkant, fästa trådar, montera och sy fast en resår. Sedan ska de väl eventuellt blockas också. Så här är jag på god väg.
Knoddens nya kläder
WIP nr 2: En mormorsfilt av restgarner.
Här är tanken att jag ska göra slut på lite av mina restgarner, och samtidigt få ihop till en fin filt till Knodden. Målet är att inte en enda ruta ska se ut som den andra. Hittills har det blivit 13 rutor och hur många det ska bli sammanlagt vet jag inte än. Jag kommer nog att testa mig fram. Det som saknas på dessa rutor är en yttre svart kant och att virka ihop dem. Sedan är det bara att mata på med rutor.
Är det någon som har något bra tips på hur jag ska virka ihop dem på ett snyggt och smidigt sätt?
Mormorsrutor
När jag ändå håller på att gå igenom projekten har jag också börjat lägga in dem på Ravelry. Hittills har jag bara varit in där någon gång ibland och tittat på andras projekt. Men nu ska jag se om jag kan börja använda sidan till att få lite mer översikt på mina egna projekt också. Vi får väl se hur det artar sig, men nu är de här två projekten inlagda i alla fall. Om det är någon som vill titta eller bli vän med mig på Ravelry heter jag Skruttsara där.

2 kommentarer:

Fiff sa...

Jag tyckte jag kände igen en viss projektkasse där :-)
Bebbens kläder har läckra färger.
Hoppas den kommer ut snart så du inte behöver gå över tiden för mycket! Kram

Anonym sa...

Så härligt med din egen hörna! :D Ser fram emot att själv få i ordning vinden för diverse pyssel...