fredag 11 november 2011

Väntan...

Medan jag väntar på att Knodden ska behaga att komma ut så går jag hemma och packar upp och ställer i ordning efter flytten. Kök, vardagsrum, sovrum och badrum börjar kännas ganska färdiga. Så nu är det två sovrum kvar plus förrådet. Till förrådet har vi knappt tordats öppna dörren, för där är grejer inställda hur som helst och vissa saker är staplade upp till taket...
Sen har jag passat på att bara lite muffins också. Det är så smidigt att bara muffins med min muffinsplåt och nu har jag hittat ett bra grundrecept att utgå ifrån. Igår blev det chokladmuffins och i onsdags hallonmuffins. Så nu finns det lite bjudfika i frysen. :-)

Mums!
 Knoddens ankomst var beräknad till i onsdags, så nu går vi och väntar spänt på att något ska börja hända någon gång. Men än så länge har den inte verkat ha så bråttom att komma ut, så vi får väl se när det blir.

Vecka 40

2 kommentarer:

Fiff sa...

Oj! Har du gått över tiden nu? Spännande! Fin mage :-)
Och ja, just det, jag var också jätterädd för alf när jag var liten! Skönt att inte vara ensam ;-)
Kram

Hanna Li sa...

Åh, jag vet så hur du har det. Skönt att ni hann komma i ordning i nya lyan i alla fall. Och snart har ni eran knodd oxå! Så spännande!! Kram