onsdag 10 augusti 2011

Att vara arbetssökande...

... innebär en hel massa arbete! Idag fick jag papper från a-kassan som skulle fyllas i, intyg som ska fixas fram, osv. (när hade de tänkt att man ska hinna söka jobb?)
Nu har jag suttit stor del av dagen och ringt runt, sökt information, fyllt i papper och stundtals slitit mitt hår. Att jag har haft fyra arbetsgivare, studerat på universitetet och dessutom har lett vattengympa som extrajobb under de senaste 12 månaderna gör inte att det blir mindre jobb direkt...

Största delen av köksbordet belamrat
Nu tror jag att alla papper är skrivna. Jag laddade med en favorit-milkshake och är nu redo att kolla igenom allt en sista gång innan jag skickar iväg dem. Om jag orkar ska jag fira med lite stickning sen...

2 kommentarer:

Emmas dagar sa...

"Att vara arbetslös är ett heltidsjobb." Det är så mycket papper att skicka hit och dit och ofta är det något man glömt eller som är fel... Jag hoppas dock att du har koll på allt ;-)

gella sa...

Haha, ja det är för väl att jag blev sjukskriven och slapp det där! ;) (Om det nu inte krånglar med nåt förstås... :S)

Kul att kunna inspirera andra och inte bara inspireras! :D Kram /g