måndag 8 augusti 2011

Arbetslös och växtkraft

I fredags jobbade jag min sista dag som sjukgymnast i kommunen. Jag har täckt upp där i sommar när ordinarie sjukgymnaster har varit på semester. Det har varit ett roligt jobb, men jag har varit trött och längtat efter lite ledighet. Nu har maken semester två veckor och jag anmälde mig idag som arbetssökande. Så vi hoppas att de här två veckorna blir lugna så jag får chans att vila upp mig lite.
Mina kollegor i kommunen avtackade mig med en smaskig lunch och en fin present bestående av te, choklad, marmelad och polkagrisar. Mycket gott!

Present från kollegorna
Här hemma njuter jag av att titta på våra fina paprikaplantor där det växer för fullt. Se så fina spetspaprikor vi har fått! Nu ska vi bara vänta ut att de mognar och ändrar färg innan vi skördar dem.




När det gäller handarbete stickar jag på min kofta och det går framåt, men inte så väldigt fort. Men jag håller nu på med de sista varven på kroppen på den och sedan är det dags för ärmarna. En bild kommer när kroppen är klar!

2 kommentarer:

4U2 sa...

Kul när de tar sig!

Alexandra sa...

Uppskattning är alltid skoj =)
Lycka till med lugnet & sen nytt jobb igen - må gott!