torsdag 17 mars 2011

Att orka eller inte orka

Det är mycket just nu.
På jobbet är det en intensiv period för att fixa klart en del grejer innan nästa helg. Idag satt jag kvar till 19.30. Men i morgon tänkte jag som kompensation ge mig lite sovmorgon och gå hem lite tidigare, eller ja... gå och träna lite tidigare. Det är ju bra om träningen hinns med ibland. Eftersom jag leder vattengympa minst en gång/vecka (ofta mer) blir det ju ändå lite rörelse. Men eftersom det blir rätt slitigt och ensidigt för kroppen att leda vattengympa är det viktigt med min egenträning. Där behöver jag skärpa mig.

Nu är det också bestämt vilken vecka som jag ska försvara min magisteruppsats. Tre veckor innan ska uppsatsen lämnas in. Helt plötsligt är det inte alls lång tid kvar tills dess! Det blir till att satsa hårt nu för att det ska gå vägen. Jag behöver inte fundera på vad jag ska göra på helgerna framöver i alla fall. ;-)

Så för tillfället är inte orken den bästa. Men jag håller mig på gott humör i alla fall - för det mesta. Även om det är slitigt så har jag också mycket roligt och spännande att se fram emot. Det underlättar helt klart. Sen har jag ju också världens bästa man som stöttar mig. :-)

Handarbetet blir lite lidande den här perioden. Vissa kvällar orkar jag inte ens plocka fram det. Som ikväll.
Nu kallar sängen och mitt underbart sköna duntäcke på mig. Mmm...

Jag önskar er alla en härlig helg!

1 kommentar:

Alexandra sa...

Ql att Du är med i min utlottning. Önskar Dig lycka till både i den & med uppsatsen, må gott =)