fredag 11 februari 2011

Vårkänslor?

Jag tror minsann att mina växter börjar få vårkänslor! När jag tittade närmare på min miniorkidé såg jag att det börjar bli dags för bebisar igen. :-) Eller åtminstone en.

Orkidébebis och nya knoppar
Dessutom har den fått två små utskott som jag tror antingen är knoppar eller nya stänglar.

En stängel eller en knopp?
När väl en av orkidéerna har satt igång så brukar de andra följa snällt efter och börja producera, som i juni då jag hade babyboom. Så därför tog jag mig en titt på de andra blommorna, och mycket riktigt. Mina klockmalvor har blomknoppar och ytterligare två orkidéer har saker på gång (det är svårt att se än om det blir knoppar eller skott, det är för smått än)!! Det blir alltså en spännande tid framöver! Det är nästan så att det börjar klia lite i planteringsfingrarna... :-)

2 kommentarer:

Emma sa...

Va roligt :)
Gillar också orkideer

Fiff sa...

Du måste ju ha gröna fingrar som får så mycket bebisar!