onsdag 16 februari 2011

Nu är jag redo!

Idag var jag förbi på garnaffären och köpte ett nystan med Alpaca. Ett nystan hade jag hemma sedan tidigare. Så nu är jag redo för att börja mitt mönstertestande! :-)

Alpaca x 2
När jag ändå var i affären köpte jag stickstoppare. Jag stickar min kofta på dubbla rundstickor för att kunna prova den allt eftersom. Jag hade tänkt köpa stickor med förlängningskabel, men jag stickar på 2,5 och så tunna stickor fanns inte till förlängningskabel... Hittills har jag haft en gummisnodd som har suttit längst ut på stickorna för att maskorna inte ska glida av. Men det är lite bökigt och tar lång tid att flytta efter. Tyvärr är stickstopparna lite för stora - eller stickorna för tunna - så de sitter inte så bra som jag hade önskat. Men de ska få en chans i alla fall.

Koftstickning med stopp


1 kommentar:

Emma sa...

Hihi, jag tycker det ska bli så spännande :)