lördag 5 februari 2011

Att få beröm

Det är alltid trevlig att få beröm för något som man har tillverkat själv, ofta ligger det många, många timmars arbete bakom det. När jag får klart ett handarbete är jag ofta mycket stolt över det, oavsett hur bra resultatet blir, just för att jag har lagt ner så mycket tid och tanke på det. Därför är det ju också roligt när någon annan ser och uppskattar det man har gjort. Lite extra spännande är det ju när helt okända människor tar sig tid att berömma.

Som när maken var och handlade och tjejen i kassan (helt okänd för oss) frågar honom var han har fått sin snygga mössa ifrån. När han svarar att det är hans fru som har gjort den tycker tjejen att det verkar vara en riktigt bra fru som han har lyckats hitta.


Eller som när jag var på väg till universitetet med min egenstickade kjol på mig. Då stannade en helst okänd kvinna med sin cykel bara för att hon ville berömma mig för min jättefina kjol. Sådant beröm kan värma en hel dag (nog för att kjolen värmer bra också). :-)

3 kommentarer:

Tina sa...

Vilken snygg kjol! Vad är det för garn?

Fiff sa...

Visst värmer det att bli uppmärksammad när man har lagt ner känsla och tid på något! Förresten, jag tänkte bara jag skulle nämna till dig att det finns en sida som heter fixa din blogspot. du kanske redan visste, men om inte så kan du kika där. :-)

gella sa...

Kjolen är verkligen superfin! Klart du ska ha beröm för den! :D