tisdag 28 december 2010

Vinst

Jag har ju glömt att berätta att jag vunnit i en utlottning! :-)
Elsie & Viola hade en julklappsutlottning som jag vann, vinsten var ett gratis mönster på hennes halskrage Åppås (ravelry-länk). Den ska jag prova att sticka någon gång framöver!

Idag jobbade jag min sista dag för i år. Mitt vikariat är slut vilket innebär ett slut på mitt långpendlande. Det var med blandade känslor som jag lämnade jobbet - jag är överlycklig över att slippa 26 mils pendlande per arbetsdag, men jag kommer sakna alla underbara människor som jag har träffat där. Extra svårt att lämna jobbet känns det när de berättar hur nöjda de är med min insats där, men jag orkar tyvärr inte med pendlandet längre... :-(
När jag var förbi på ett av demensboendena sa en av mina favorittanter att hon skulle fälla en tår för att jag ska försvinna, men att hon skulle hålla kaffepannan varm om jag har vägarna förbi någon gång. Sådant värmer. :-)

Nu väntar ett 2011 som mer eller mindre är som ett tomt blad. Det jag vet är att jag ska försöka göra klart min magister-/masteruppsats till sommaren, men utöver det är jag öppen för förslag! Maken blir klar med sin utbildning under våren, så det är spännande att se vad som händer för honom också. Men jag är hoppfull och närmar mig slutet av 2010 med en nöjd, men trött känsla.

1 kommentar:

gella sa...

Spännande!! Hoppas allt lägger sig på plats för er båda! Skönt att få sluta jobbet med positiva känslor! Och bra rekommendationer. :) Kramelikram och gott nytt 2011!!