lördag 20 november 2010

Rensa i röran - del 5: Under sängen-förvaring

Då var det dags för rensning igen. I en av förvaringslådorna under sängen har jag en massa papper från utbildningen och tidigare jobb. Jag har tänkt i många, många år att jag borde göra en rejäl rensning. Nu känner jag mig redo. Nu har jag hunnit jobba ett antal år och tror att jag vet ungefär vilka papper som jag har nytta av eller ej.

Lite sortering först... Till höger (bredvid kollegieblocken) en 15 centimeters hög med papper att gå igenom... Suck... Fy, det här är så otroligt trist!

Jag lyckades nog rensa bort 10 centimeter i högen. Så helt plötsligt blev det två tomma pärmar över. :-) En liten del av högen är kvar i en att-ta-itu-med-mer-hög... Papper som jag inte behöver helt och hållet, men där det kanske finns några små guldkorn som jag skulle ha nytta av att ta rätt på. En annan gång får det bli...


1 kommentar:

4U2 sa...

När jag städar mina saker så hamnr de på nya olika ställen och knappt något kastas.