lördag 14 augusti 2010

Uppdatering och bröllopsdag

Koftan som jag stickar uppifrån och ner växer långsamt... När man stickar med 2,5 mm stickor kanske man inte kan förvänta sig annat än långsamt växande... :-) Men jag ser i alla fall framstegen! Nu börjar jag också inse fördelen för sådana stickor med förlängningsdel... Det är ju rätt bökigt att flytta maskorna fram och tillbaka på en extra rundsticka när man vill kontrollera ökningarna. Jag får väl se om jag har möjlighet att ta mig förbi garnaffären i veckan för att se om de har sådana stickor.

Idag är det min och makens 6-åriga bröllopsdag! Vilken förmån att få leva tillsammans med en sådan människa som han! När jag var in en sväng på stan passade jag på att köpa rosor - det tycker jag att vi ska ha på våran dag!


Jag passade också på att köpa in lite grejer till mitt planerade brödbak i morgon... Jag har laddat för söndag kväll hela veckan. Berättar mer om det en annan dag! :-)

1 kommentar:

gella sa...

Grattis till er båda!!! :D Önskar er fortsatt lyckliga år framöver -det blir ju faktiskt bara bättre... :D Oerhört vackra rosor -det är ni värda!!! Hälsa maken!