söndag 15 augusti 2010

Syjunta

Ikväll har jag haft besök här hemma av fyra mysiga tjejer. Vi har fikat & haft en riktigt mysig syjunta. För fyra år sedan lämnade jag Umeå för ett jobb längre söderut och lämnade då också en syjunta som träffades varannan vecka. Sedan dess har jag längtat efter att ha något liknande sammanhang där jag kan träffa folk och sticka. För ett år sedan, när jag flyttade tillbaka till Umeå, träffade jag M som varit med i syjuntan en period samtidigt som mig. Vi pratade då om att dra igång något igen.
Först idag blev det något av det... Så nu kör vi igång och försöker slå oss ihop med de som är kvar i den "gamla" syjuntan. Härligt! Mysiga människor och kul att få handarbeta tillsammans! Nu har jag något att längta efter och ladda till varje vecka. :-)

Sen i våras har jag funderat på att gå på Björkstickornas stickcaféer men det har inte passat än. Vi får väl se om jag lyckas till hösten eller om jag får mitt behov tillgodosett av syjuntan. :-)

2 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Høres hyggelig ut å treffes slik da:)

gella sa...

Åh, jag är sugen på att ha pysseljunta! Men jag tror inte att jag har en kväll i veckan utan om det ska bli får det nog bli lite sporadiskt under hösten... Vi får väl se...

Resmål är inte bestämt -det kan bli sista minuten... Huvudsaken är ju ändå att man har barnvakt! ;)