lördag 31 juli 2010

Drömrummet

Idag blev jag sugen på att fixa lite med fotoalbumet från vårt bröllop. Om två veckor har vi varit gifta 6 år, så det kanske börjar bli på tiden att göra klart albumet någon gång?

Utsidan är i alla fall klar... ;-)

Jag och maken drömmer om att få bo i hus framöver. Han vill ha en musikstudio - jag vill ha ett pysselrum!

I pysselrummet ska det då finnas ett STORT bord där sådana här grejer kan ligga framme hela tiden - det tar ju en sådan ruskig tid att plocka fram och plocka undan det att jag alltid drar mig för att pyssla med det... På bordet kan man ibland också låta symaskinen stå framme med något pågående projekt, man kan lägga upp blockning på bordet eller kanske ett stort pussel. Sen kan man då gå in och pyssla lite nu och då när man har en liten stund över.

Sen ska det också finnas mycket och smart förvaring för sådana här grejer så att det är enkelt att hitta igen det man söker!

Ikväll hade mamma och pappa tagit med sig morötter från vår gemensamma plantering. Titta så fina de är! :-) Ja, vårt framtida hus ska ju förstås också ha en trevlig trädgård där jag kan ha spännande planteringar!

1 kommentar:

gella sa...

Skönt att läsa att jag inte är ensam med att ligga efter med kortinsättning... Själv började jag sätta in i album efter Boliviaresan innan affrolinjen och då gick det bra med bröllopskorten också. Men sedan vi fick barn har jag inte gjort många knop på albumfronten... :S Hoppas liksom du att pysselrum kan avhjälpa stilleståndet! Längtar tills vindsrummet är färdigt!!!