söndag 13 juni 2010

VM-stickning påbörjad!

Igår kom jag äntligen igång med min VM-stickning. En härligt vårgrön Revontulisjal. Jag började provsticka på den redan i fredags, men fastnade i mönstret där det stor att man skulle öka maskor med höger- och vänsterlutning... Det hade jag ingen aning om hur man gjorde! Så jag skickade iväg några frågor och sökte på internet tills jag hittade en länk till den här suveräna instruktionsvideon i Stickamera:s forum. Så då kunde jag äntligen komma igång och än så länge är det jättekul och spännande! Jag har aldrig stickat helt och hållet enligt diagram förut, och dessutom aldrig något i sådant här mönster så varje nytt varv är som ett nytt, spännande paket att öppna. :-) Diagram 1 är avklarat och jag har nyss påbörjat diagram 2.

Och angående att titta på fotbolls-VM så gjorde jag faktiskt det när jag stickade! Eller ja... i alla fall i reklampauserna på den dåliga filmen jag slötittade på... ;-)

2 kommentarer:

gella sa...

Det låter som om du också tittade på den där bröllopsfilmen där de träffas på ett fik och fd:n dött när han friat tidigare...? Ingen höjdarfilm direkt. Borde ha litat på det låga betyget på tv.nu och IMDB...

Fiff sa...

Garnet ser så ljuvligt ut! Det blir säkert jättefint!