fredag 18 juni 2010

Revontulistatus

Så här långt har jag nu kommit på min Revontuli.


Varven är inte längre lika spännande, men det är roligt att följa hur färgen långsamt ändrar sig. Jag har insett att jag nog måste köpa mig en rundsticka, annars kommer det inte att rymmas på stickan - det börjar redan bli trångt. Så i morgon får jag ta mig en tur in till stan och köpa det.
Det var synd att det inte stod i mönstret att det är rundsticka som gäller... Fast det kanske är en självklar kunskap när man stickar sjalar? Jag är inte van att sticka på det här sättet... Men alltid lär man sig något nytt! :-)
Sen måste jag bara få visa upp mitt ödesträd igen. Sist jag visade bilder på den tyckte jag att blommorna var så läckra, men nu har det hänt grejer - kolla vilket sött, rött utskott det har kommit till på blommorna! Superhäftigt!

2 kommentarer:

Tina sa...

O så fint det blir!

Fiff sa...

Åhh, jag e kär i grönt! Det garnet ser alldeles ljuvligt ut. Och ja, ska man sticka sjalar på det hållet så underlättar det med rundsticka...lycka till, det ska bli spännande att se resultatet!