tisdag 11 maj 2010

Idéerna sprutar

Jag får nya idéer på kommande projekt var dag som går! Det börjar nog snart bli dags att skriva upp en lista på alla idéer så att jag inte tappar bort dem!

Idag hade en av mina nya kollegor en jättefin kofta på sig - genast tänkte jag: en sån där skulle jag vilja prova sticka! Jag har ingen aning om hur jag ska gå tillväga, men jag får väl prova mig fram!
Jag har ett tag sneglat på "uppifrån och ner"-koftor och funderat på om jag skulle prova på det. Men tidigare har jag inte riktigt vetat vad jag vill sticka för kofta, så jag har lagt den idéen åt sidan. Idag kom till slut idéen som jag har väntat på! Så nu har jag gjort en beställning på ett stickhäfte med en beskrivning av hur man ska göra! Det ska bli spännande!

När jag har listat upp alla mina idéer får jag ta mig en tur till garnaffären och shoppa garner - de har rea hela maj, så jag får se till att passa på!

Inga kommentarer: