torsdag 29 april 2010

Projektfunderingar

Klänningen ligger på en andra omgång blockning. Sen ger jag mig, då får det bli som det blir...

Jag pysslar på med mitt lapptäcke & ska försöka jobba mycket med det i helgen - kan det tänkas bli klart kanske? Hoppas kan man ju i alla fall. :-)
Tankarna flyger hoppar fram mellan idéer på nya projekt och jag är sååå sugen att sätta igång en stickning NU! Men jag försöker hålla hårt på min nya regel - för varje nytt projekt ska ett gammalt avslutas... Törs inte ens tänka på vad nästa gamla projekt kan vara... phu... har inte ens vågat glänta på locket till lådan där de ligger.

I sommar ska jag ju vara med i VM i fotbollsstickning och funderar på lämpliga projekt att jobba med då. Jag skulle behöva göra projekt där jag kan använda slut på en del av de garner jag redan har hemma. Någon kom där med en bra idé om att man kan sticka och skänka till välgörande ändamål - det låter ju perfekt! Så kan garnerna få komma till nytta i alla fall!

Några projekt som jag funderar på framöver:
- En virkad korg att ha i träningsskåpet, för att samla schampo, balsam, spray, deo, borste, osv.
- En tröja, helt efter eget huvud (har en klottrig skiss liggande bredvid mig)
- En sommarsjal - någon ljus med lite spetsaktigt mönster
- Sockar med något fint mönster
- Handledsvärmare
- En bolero

Frågan är bara vad jag ska börja med... Det får jag grubbla lite på tills mitt lapptäcke blir klart. Det blir nog till att börja med ett projekt där jag kan använda lite garn jag har hemma. Sen får det nog lov att bli en tur till garnaffären snart... är sugen på den där tröjan!

Inga kommentarer: